Kup Bilet online

5% zniżki od ceny biletu za zakup online.
odejście - przyjście123456789101112131415161718192021222324252627282930
Świnoujście - Ystad czwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwpt
01:15 - 09:15BALBAL
12:30 - 19:00CRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRA
19:00 - 05:00*BAL
22:30 - 06:15*MAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZBALBALBALBAL
odejście - przyjście12345678910111213141516171819202122232425262728293031
Świnoujście - Ystad sobniepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwptsobniepn
01:15 - 09:15BALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBAL
12:30 - 19:00CRACRACRACRACRACRACRABALCRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRA
19:00 - 05:00*BALBALBALBALBAL
22:30 - 06:15*MAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZ
odejście - przyjście123456789101112131415161718192021222324252627282930
Świnoujście - Ystad wtśrczwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwtśr
01:15 - 09:15BALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBAL
12:30 - 19:00CRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRABALCRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRA
19:00 - 05:00*BALBALBALBAL
22:30 - 06:15*MAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZBALMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZ
odejście - przyjście12345678910111213141516171819202122232425262728293031
Świnoujście - Ystad czwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwptsob
01:15 - 09:15BALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBAL
12:30 - 19:00CRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRA
19:00 - 05:00*BALBALBAL
22:30 - 06:15*MAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZCRAMAZCRAMAZ
odejście - przyjście12345678910111213141516171819202122232425262728293031
Świnoujście - Ystad niepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwt
01:15 - 09:15BALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBAL
12:30 - 19:00CRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRA
19:00 - 05:00*BALBALBALBAL
22:30 - 06:15*MAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZ


* przyjście następnego dnia

CRA - Cracovia; MAZ - Mazovia; BAL - Baltivia

odejście - przyjście123456789101112131415161718192021222324252627282930
Ystad - Świnoujście czwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwpt
13:40 - 19:45MAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZBALBALBAL
15:00 - 22:00BAL
16:30 - 23:30BALBAL
22:45 - 06:15*CRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRA
22:45 - 09:30*CRACRACRACRA
odejście - przyjście12345678910111213141516171819202122232425262728293031
Ystad - Świnoujście sobniepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwptsobniepn
13:40 - 19:45BALMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZ
16:30 - 23:30BALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBAL
22:45 - 06:15*CRACRACRACRACRACRABALCRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRA
22:45 - 09:30*CRACRACRACRACRA
odejście - przyjście123456789101112131415161718192021222324252627282930
Ystad - Świnoujście wtśrczwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwtśr
13:40 - 19:45MAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZBALMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZ
16:30 - 23:30BALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBAL
22:45 - 06:15*CRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRABALCRACRACRACRACRACRACRACRACRA
22:45 - 09:30*CRACRACRACRA
odejście - przyjście12345678910111213141516171819202122232425262728293031
Ystad - Świnoujście czwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwptsob
13:40 - 19:45MAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZ
16:30 - 23:30BALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBAL
22:45 - 06:15*CRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRAMAZCRAMAZCRA
22:45 - 09:30*CRACRACRA
odejście - przyjście12345678910111213141516171819202122232425262728293031
Ystad - Świnoujście niepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwtśrczwptsobniepnwt
13:40 - 19:45MAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZMAZ
16:30 - 23:30BALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBALBAL
22:45 - 06:15*CRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRACRA
22:45 - 09:30*CRACRACRACRACRA


* przyjście następnego dnia

CRA - Cracovia; MAZ - Mazovia; BAL - Baltivia

01.02 - 08.04.2022; 02.11 - 08.12.2022; 16.01.2023 - 31.01.2023***
dorosły*
w jedną stronę
w obie strony
167 PLN
288 PLN
uczeń, student poniżej 26 lat (wiek określany jest wg rocznika)*, emeryt, rencista
w jedną stronę
w obie strony
158 PLN
275 PLN
dziecko do 7 lat
(wiek określany jest wg rocznika)
w jedną stronę
w obie strony
bezpłatnie
bezpłatnie
zwierzę domowe (kabina specjalna obowiązkowa)**
w jedną stronę
w obie strony
167 PLN
333 PLN

* Oferta dostępna tylko na promach M/F Mazovia i M/F Cracovia

** Oferta do nabycia tylko w punktach obsługi Klienta.

***Dodatkowo cena z niskiego sezonu obowiązuje na wszystkie pozycje cennikowe poza biletami 10-przejazdowymi w okresach: od 09.12.2022 do 24.12.2022 na odejścia ze Świnoujścia, od 25.12.2022 do 15.01.2023 na odejścia z Ystad.

5% zniżki od ceny biletu za zakup online.
  • Zniżki dla posiadaczy kart: EURO <26, Signal Iduna oraz karty Inter Rail, nie dotyczą kabin i oferty 10-przejazdowej oraz zwierząt domowych. Zniżka przysługuje na podstawie ważnej legitymacji, którą pasażer ma obowiązek mieć przy sobie podczas odprawy na prom.
  • Ostatecznie dane w biletach muszą być podane nie później niż 24 godz. przed rozpoczęciem rejsu.
  • Obowiązuje dodatek ekologiczny i paliwowy w wysokości 15% od ceny biletu.
01.02 - 08.04.2022; 02.11 - 08.12.2022; 16.01.2023 - 31.01.2023***
kierowca z samochodem
do 2,50m wys., i do 6m dł.
w jedną stronę
w obie strony
437 PLN
752 PLN
kierowca z samochodem
powyżej 2,50m wys., i do 10m dł.
w jedną stronę
w obie strony
608 PLN
1094 PLN
kierowca + mobilehome
powyżej 3,5 tony wagi całkowitej do 15m długości
w jedną stronę
w obie strony
716 PLN
1188 PLN
dodatkowa osoba w samochodzie
(max. 9 osób łącznie z kierowcą)
w jedną stronę
w obie strony
117 PLN
212 PLN
kierowca+motocykl (motorower)
w jedną stronę
w obie strony
302 PLN
522 PLN
2 osoby+motocykl (motorower)
w jedną stronę
w obie strony
419 PLN
738 PLN
przyczepa motocyklowa
w jedną stronę
w obie strony
68 PLN
126 PLN
przyczepa do 5m dł.
w jedną stronę
w obie strony
248 PLN
495 PLN
przyczepa powyżej 5m dł.
w jedną stronę
w obie strony
405 PLN
810 PLN
 rower
w jedną stronę
w obie strony
bezpłatnie
bezpłatnie

* dotyczy oferty kierowca z samochodem osobowym / kierowca + motocykl / mobilehome

***Dodatkowo cena z niskiego sezonu obowiązuje na wszystkie pozycje cennikowe poza biletami 10-przejazdowymi w okresach: od 09.12.2022 do 24.12.2022 na odejścia ze Świnoujścia, od 25.12.2022 do 15.01.2023 na odejścia z Ystad.

5% zniżki od ceny biletu za zakup online.
  • Przewóz pojazdów o wadze całkowitej powyżej 3,5 tony oraz zestawów (samochód z przyczepą), których łączna długość przekracza 15m odbywa się wg stawek frachtowych.
  • Zniżki dla posiadaczy kart: EURO <26, Husbilskluben, Husbilkompisar, Motormännens Riksförbund, NAF, SMC, Caravan Club oraz Signal Iduna, nie dotyczą kabin i oferty 10-przejazdowej oraz zwierząt domowych. Zniżka przysługuje na podstawie ważnej legitymacji, którą pasażer ma obowiązek mieć przy sobie podczas odprawy na prom.
  • Długość i wysokość pojazdu mierzona jest wraz z bagażem na dachu i wszystkimi wystającymi elementami, dotyczy również rowerów przewożonych na dachu samochodu. Podanie niewłaściwych wymiarów może spowodować brak możliwości wjazdu na prom.
  • Ostateczne dane osób w biletach korzystających z ofert dla pasażerów zmotoryzowanych muszą być podane nie później niż 24 godz. przed rozpoczęciem rejsu. W przypadku zgłoszenia dodatkowych osób w samochodzie w dniu wyjazdu na Terminalu, osoby te będą zobowiązane do wykupienia biletu według cennika z taryfy bez samochodu (bilet dla osoby pieszej)
  • Bilet dla kierowcy i samochodu może być wykorzystany wyłącznie dla sprawnego pojazdu. W innym przypadku obowiązuje rezerwacja w dziale ładunkowym wg stawek frachtowych.
  • Zabronione jest przewożenie benzyny w kanistrach i innych pojemnikach, butli z gazami.
  • Nie zapewniamy możliwości podłączenia samochodu do instalacji 230V.
  • Obowiązuje dodatek ekologiczny i paliwowy w wysokości 15% od ceny biletu.

*** Dodatkowo cena z niskiego sezonu obowiązuje na wszystkie pozycje cennikowe poza biletami 10-przejazdowymi w okresach: od 09.12.2022 do 24.12.2022 na odejścia ze Świnoujścia, od 25.12.2022 do 15.01.2023 na odejścia z Ystad.

Obowiązuje dodatek ekologiczny i paliwowy w wysokości 15% od ceny biletu.

*** Dodatkowo cena z niskiego sezonu obowiązuje na wszystkie pozycje cennikowe poza biletami 10-przejazdowymi w okresach: od 09.12.2022 do 24.12.2022 na odejścia ze Świnoujścia, od 25.12.2022 do 15.01.2023 na odejścia z Ystad.

Obowiązuje dodatek ekologiczny i paliwowy w wysokości 15% od ceny biletu.

m/f Baltivia

Cena za miejsce w kabinie dla jednej osoby w jedną stronę

 2 osobowa z oknem
cena za miejsce w kabinie dla jednej osoby w jedną stronę
dzień
noc
117 PLN
234 PLN
 3 osobowa z oknem
cena za miejsce w kabinie dla jednej osoby w jedną stronę
dzień
noc
95 PLN
189 PLN
 3 osobowa bez okna
cena za miejsce w kabinie dla jednej osoby w jedną stronę
dzień
noc
81 PLN
162 PLN
 4 osobowa bez okna
cena za miejsce w kabinie dla jednej osoby w jedną stronę
dzień
noc
45 PLN
90 PLN
 4 osobowa z oknem tylko z umywalką
cena za miejsce w kabinie dla jednej osoby w jedną stronę
dzień
noc
36 PLN
72 PLN
 4 osobowa bez okna tylko z umywalką
cena za miejsce w kabinie dla jednej osoby w jedną stronę
dzień
noc
27 PLN
54 PLN
  fotele lotnicze
dzień
noc
bezpłatnie
bezpłatnie

*** Dodatkowo cena z niskiego sezonu obowiązuje na wszystkie pozycje cennikowe poza biletami 10-przejazdowymi w okresach: od 09.12.2022 do 24.12.2022 na odejścia ze Świnoujścia, od 25.12.2022 do 15.01.2023 na odejścia z Ystad.

Obowiązuje dodatek ekologiczny i paliwowy w wysokości 15% od ceny biletu.

 kierowca + samochód osobowy do 2,50m wys., i do 6m dł.
cena:
2547 PLN
  kierowca + miejsce w kabinie + samochód osobowy do 2,50m wys., i do 6m dł.
cena:
3366 PLN
 2 osoby + kabina 2 osobowa GRATIS*
+ samochód osobowy do 2,50 m wys., i do 6 m dł.
cena:
4001 PLN
 4 osoby + kabina 4 osobowa GRATIS*
+ samochód osobowy do 2,50 m wys., i do 6 m dł.
cena:
5175 PLN
 kierowca + samochód osobowy powyżej 2,50m wys., i do 10m dł.
cena:
3537 PLN
  kierowca + miejsce w kabinie + samochód osobowy powyżej 2,50m wys., i do 6m dł.
cena:
4532 PLN
 2 osoby + kabina 2 osobowa GRATIS*
+ samochód osobowy powyżej 2,50m wys., i do 10m dł.
cena:
5211 PLN
 4 osoby + kabina 4 osobowa GRATIS*
+ samochód osobowy powyżej 2,50m wys., i do 10m dł.
cena:
6264 PLN

* W miarę wolnych zasobów kabinowych.

  • Obowiązuje dodatek ekologiczny i paliwowy w wysokości 15% od ceny biletu.
  • Oferta nie podlega zwrotowi.
  • Bilety ważne 12 miesięcy od daty pierwszego zadeklarowanego rejsu. Warunkiem skorzystania z biletu 10-przejazdowego jest dokonanie rezerwacji przejazdu oraz podanie ostatecznych danych osób korzystających z oferty nie później niż 24 godz. przed rozpoczęciem rejsu.
  • Długość i wysokość pojazdu mierzona jest wraz z bagażem na dachu i wszystkimi wystającymi elementami, dotyczy również rowerów przewożonych na dachu samochodu.
  • Po opłaceniu karnetu 10-przejazdowego zmiana daty w bilecie nr/1 może spowodować zmianę ceny.
 Śniadanie w restauracji
cena:
41 PLN
 Śniadanie w restauracji dzieci do 14 lat (wiek dziecka określony jest wg rocznika)
cena:
25 PLN
 Lunch / Kolacja (zupa + danie główne + napój) - do wyboru ze specjalnego menu
cena:
64 PLN
 Lunch Bag - kanapka z szynką, kanapka z serem żółtym, wafel Prince Polo, jabłko, woda mineralna, jogurt.
cena:
23 PLN
  •  Obowiązuje dodatek ekologiczny i paliwowy w wysokości 15% od ceny biletu.
  •  Dla pasażerów podróżujących promem Baltivia na linii Świnoujście - Ystad lub Świnoujście - Kopenhaga przez Ystad w cenie biletu oferujemy posiłek.
    - śniadanie w podróży ze Świnoujścia od wtorku do piątku o 1:15, w niedzielę o 19:00
    - kolację w podróży z Ystad od poniedziałku do piątku o 16:30.

Ważne informacje dotyczące zasad sprzedaży usług przewozowych, zaokrętowaniu i zachowaniu podczas podróży promem oraz o odpowiedzialności przewoźnika.

Szczegółowe postanowienia umowy przewozu określone są w Warunkach Przewozu. Pasażerowie zobowiązani są zapoznać się z Warunkami Przewozu Pasażerów, ich bagażu i pojazdów promami przed zawarciem umowy. Warunki te stanowią integralną część umowy przewozu zawieranej pomiędzy pasażerem i Polską Żeglugą Bałtycką S.A. w Kołobrzegu. Treść Warunków Przewozu jest dostępna w miejscu sprzedaży usług przewozowych, na Terminalach Promowych, na promach oraz na stronach internetowych www.polferries.pl

USŁUGA PRZEWOZOWA

  1. Przez „usługę przewozową" rozumie się przewóz pasażera i jego bagażu drogą morską na podstawie zawartej umowy przewozu.
    Sprzedaż usług przewozowych jest prowadzona poprzez stronę internetową Armatora, przez Morskie Biuro Podróży Polferries, Terminale Promowe oraz upoważnionych do tego Agentów.
  2. Zalecane jest dokonywanie rezerwacji dla wszystkich rodzajów usług przewozowych nie później niż 24 godz. przed planowaną datą podróży. 
  3. Usługi przewozowe sprzedaje się tylko na określoną datę podróży.
  4. Pasażer uiszczając opłatę za usługę przewozową, potwierdza dokonany wybór jednocześnie akceptuje Warunki Przewozu Polferries.
  5. Osoba dokonująca rezerwacji zobowiązana jest do podania Przewoźnikowi imion i nazwisk, wieku (w tym dzieci i niemowląt), płci i obywatelstwa pasażerów w momencie dokonywania rezerwacji. Dane pasażera widniejące na dokumentach podróży muszą zawsze być identyczne z danymi wpisanymi w ważnym dowodzie tożsamości, czyli paszporcie lub dowodzie osobistym pasażera . Przewoźnik odmówi przewozu osobie nie zarejestrowanej w komputerowym systemie sprzedaży i rezerwacji. W przypadku biletu ostateczne dane osób podróżujących muszą być podane nie później niż 24 godziny przed rozpoczęciem rejsu.
  6. Wykorzystanie usługi przewozowej może nastąpić w okresie 6 miesięcy od pierwotnie zadeklarowanej daty podróży, chyba, że warunki ofert specjalnych stanowią inaczej. Data rejsu może być zmieniona w wyżej wymienionym okresie pod warunkiem zarejestrowania zmiany w komputerowym systemie sprzedaży i rezerwacji nie później niż 24 godziny przed zadeklarowaną datą podróży. Nie zgłoszenie zmiany w wyżej wymienionym terminie spowoduje brak możliwości realizacji usługi bez prawa do zwrotu opłaty za przewóz. Pierwsza zmiana w bilecie jest bezpłatna, każda kolejna jest płatna.
  7. Pasażer może zrezygnować z całości lub części usługi przewozowej z zachowaniem prawa do częściowego zwrotu opłaty, pod warunkiem zarejestrowania rezygnacji w komputerowym systemie sprzedaży i rezerwacji nie później niż 24 godz. przed rozpoczęciem rejsu. Dokonując zwrotu, potrąceniu podlega 25% opłaty za usługę przewozową. Późniejsza rezygnacja albo nieprzybycie w oznaczonym czasie do odprawy nie stanowi podstawy do zwrotu uiszczonej opłaty.  Oferty specjalne, częściowo wykorzystana nie podlegają zwrotowi.
  8. Zmiany w bilecie muszą być zgłoszone minimum 24 godz. przed rozpoczęciem rejsu. Za zmiany dokonywane w bilecie pobierana jest opłata. Pierwsza zmiana jest bezpłatna.
  9. Zwrot należności za niewykorzystaną usługę następuje tak jak uiszczona była opłata (na kartę, przelewem na konto). Zwrot gotówkowy możliwy jest w Morskim Biurze Podróży oraz na Terminalach Promowych.
  10. W przypadku rezerwacji całej kabiny, pasażer zobowiązany jest zapłacić za wszystkie łóżka, nawet, gdy w kabinie przebywa mniej osób niż jest miejsc.
  11. Osoby poniżej 17 lat mogą podróżować jedynie w towarzystwie osoby   dorosłej. Dzieci do 7 lat mogą korzystać ze wspólnego miejsca w kabinie wraz z opiekunem.
  12. Zniżki dla posiadaczy kart: EURO <26 (dot. pozycji: dorosły, samochód osobowy z kierowcą) Motormännens Riksförbund, NAF, SMC, Caravan Club, Signal Iduna oraz karty Inter Rail. Wszystkie zniżki udzielane są za okazaniem legitymacji, nie dotyczą ofert specjalnych, kabin i oferty 10-przejazdowej.

PASAŻEROWIE Z SAMOCHODAMI

  1. Kierowca pojazdu powinien posiadać, niezależnie od prawa jazdy i oryginału dowodu rejestracyjnego, również polisę obowiązkowego ubezpieczenia Odpowiedzialności Cywilnej, międzynarodową kartę pomocy drogowej (tzw. Green Card) oraz oznaczenie kraju rejestracji pojazdu. Z obowiązku posiadania Green Card, zgodnie z przepisami unijnymi, zwolnieni są obywatele państw należących do Unii Europejskiej.
  2. Jeżeli waga całkowita przekracza 3,5 tony lub całkowita długość przekracza 15m (łącznie z przyczepą) samochód jest traktowany jako ciężarowy.
  3. W czasie podróży promem pasażerom nie wolno przebywać w samochodzie ani na pokładzie samochodowym. Samochód winien być pozostawiony na biegu, mieć zaciągnięty hamulec ręczny, wyprostowane koła oraz być właściwie zamknięty przed dostępem osób trzecich. Zabronione jest przewożenie benzyny w kanistrach i innych pojemnikach, butli z gazami technicznymi np. spawalniczymi w samochodach nie spełniających warunku bezpiecznego ich przewozu oraz innych niebezpiecznych materiałów. Palenie tytoniu na pokładzie samochodowym jest zabronione.
  4. Kolejność załadunku i wyładunku pojazdów oraz sposób ich rozmieszczenia na pokładzie samochodowym zależy wyłącznie od decyzji oficera ładunkowego. Kierowca zobowiązany jest do oczekiwania na sygnał oficera ładunkowego zezwalający na włączenie silnika i ruch pojazdu.
  5. Lista oczekujących traci swoją ważność w dniu odpłynięcia promu.

ODPRAWA

  1. Na Terminalu Promowym, na podstawie ważnego dokumentu tożsamości i numeru biletu, pasażer otrzyma kartę zaokrętowania, którą należy zachować w podróży.
  2. Pasażerowie oraz pojazdy muszą zgłosić się do odprawy najpóźniej 90 minut przed planowanym odejściem promu (na prom Baltivia 120 minut). Niedopełnienie tego obowiązku może spowodować skreślenie z listy pasażerów i pojazdów. Odprawa kończy się:
    • dla pasażerów pieszych 15 minut przed odejściem promu (na promie Baltivia nie obsługujemy pasażera pieszego);
    • dla pasażerów zmotoryzowanych 30 minut przed odejściem promu (na prom Baltivia na 90 min.) Przewoźnik nie gwarantuje przewozu pasażerów i pojazdów w przypadku późniejszego zgłoszenia się do odprawy i załadunku niż jest to określone w informacji, pomimo dokonanej rezerwacji lub wykupionej usługi przewozowej.

Przewoźnik nie gwarantuje przewozu pasażerów i pojazdów w przypadku późniejszego zgłoszenia się do odprawy i załadunku niż jest to określone w informacji, pomimo dokonanej rezerwacji lub wykupionej usługi przewozowej.

ODPOWIEDZIALNOŚĆ

  1. Przewoźnik nie odpowiada za szkody wynikłe z opóźnionego przyjścia/wyjścia promów do portu, anulowane rejsy lub zawinięcia do portów innych niż planowane, w przypadku problemów technicznych lub siły wyższej np. złych warunków atmosferycznych oraz innych czynników niezależnych od przewoźnika.
  2. Pasażer jest zobowiązany do pokrycia kosztów szkód, spowodowanych swoim zachowaniem podczas podróży promem.
  3. W przypadku wydania przez władze graniczne decyzji uniemożliwiającej zejście na ląd (względy wizowe lub inne), pasażer jest zobowiązany opłacić przejazd powrotny.
  4. Dowództwo promu może odmówić przyjęcia na prom pasażera, pomimo posiadania opłaconej usługi przewozowej, który swym zachowaniem może spowodować zakłócenie porządku.
  5. Przewoźnik, jego przedstawicielstwa oraz załoga nie odpowiadają za zagubiony lub zniszczony pozostawiony bez opieki bagaż.
  6. Ewentualne reklamacje dotyczące obsługi na promie należy kierować niezwłocznie do recepcji promu. W razie uszkodzenia ciała lub rozstroju zdrowia, pasażer ma prawo zgłosić swoje roszczenie wobec przewoźnika na piśmie w terminie nie później niż 15 dni od zejścia z promu. Pisma należy kierować do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A., ul. Portowa 41, 78-100 Kołobrzeg.

INNE

  1. Dotyczy pasażerów odbywających podróż morską bez ważnego biletu.
    Zgodnie z Art. 33a Prawa Przewozowego, Przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona, legitymująca się identyfikatorem umieszczonym w widocznym miejscu, może dokonywać kontroli biletu. W razie stwierdzenia braku ważnego biletu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego albo ulgowego przejazdu, przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona pobiera właściwą należność za przewóz i opłatę dodatkową albo wystawia wezwanie do zapłaty. Wysokość opłaty dodatkowej ustala się jako 2-krotność ceny biletu przejazdowego normalnego, w jedną stronę.
    Opłata dodatkowa będzie miała zastosowanie również w przypadku posiadacza biletu, w którego pojeździe wykryto większą ilość osób niż zadeklarowaną na odprawie pasażerskiej.
  2. Przewodnikowi lub opiekunowi towarzyszącemu w podróży osobie niewidomej albo osobie niezdolnej do samodzielnej egzystencji, o  których mowa w ustawie z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (Dz. U. Nr 02.175.1440) przysługuje zniżka na przejazd w wysokości ceny usługi przejazdowej osoby niepełnosprawnej. Zniżka nie obejmuje ceny kabinowej oraz innych świadczeń oferowanych na promie.
  3. Pasażer przewożący zwierzęta domowe (również w klatkach, koszach) zobowiązany jest wykupić, do swojej dyspozycji, wyznaczoną kabinę na promie i jednocześnie odpowiada za jej stan sanitarny. W przypadku braku takiej kabiny nie jest możliwy przewóz zwierząt domowych. Uwaga! Ilość takich kabin jest ograniczona. W miejscach ogólnodostępnych, pasażer podróżujący z psem, ma obowiązek, trzymania psa na smyczy i w kagańcu. Pasażer zobowiązany jest do zapoznania się z przepisami weterynaryjnymi danego kraju oraz do posiadania wszystkich dokumentów niezbędnych do wwiezienia zwierzęcia do kraju przeznaczenia. Przewoźnik może odmówić przewozu zwierząt, jeżeli ich pobyt na statku, według oceny Przewoźnika, uznany zostanie za zagrażający bezpieczeństwu pasażerów lub załogi. W takim przypadku uiszczona opłata podlega zwrotowi.
    W miejscach ogólnodostępnych, pasażer podróżujący ze zwierzęciem, ma obowiązek trzymania zwierzęcia na smyczy oraz w kagańcu. Nie stosowanie się do powyższego podlega karze w wysokości 50 €.
  4. Pasażer ma prawo do przewiezienia, bez dodatkowych opłat, bagażu podręcznego do 50 kg. Bagaż przekraczający ciężar 50 kg traktowany będzie jako ładunek i przewożony na podstawie dokumentu przewozowego po opłaceniu frachtu, naliczanego wg obowiązującej na danej linii taryfy ładunkowej. Pasażer jest odpowiedzialny za poinformowanie Przewoźnika o bagażu/rzeczach osobistych przekraczających powyższy limit. Przewoźnik zastrzega sobie prawo do odrzucenia lub zakwalifikowania jako ładunek, za który należna jest opłata frachtowa, wszelkiego bagażu przewożonego niezgodnie z niniejszymi warunkami. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z  niewypełnienia powyższych wymagań przez pasażera.
  5. Palenie tytoniu jest zabronione, z wyjątkiem wyznaczonych miejsc na promie. Za naruszenie zakazu palenia pasażer może być obciążony karą umowną przewidzianą w punkcie 10.7. w Warunkach Przewozu.
  6. Nie dokonuje się zwrotów należności pieniężnych na promie.
  7. Przewoźnik zastrzega sobie prawo do wprowadzenia dodatkowych opłat jak np. dodatek paliwowy, opłata dewaluacyjna.
  8. Pasażerowie zobowiązani są do opuszczenia kabin na pół godziny przed przybyciem promu do portu.  Przed opuszczeniem kabiny należy dokładnie sprawdzić, czy nie pozostały w niej jakiekolwiek przedmioty stanowiące własność pasażera. Armator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy zostawione w kabinie.
  9. Dane osobowe pasażerów będą przetwarzane jedynie w celu realizacji umowy przewozu zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.( Dz.U.2002 Nr 101 poz. 926  z późn. zmianami). Pasażer wykupując usługę przewozową wyraża zgodę na przetwarzanie danych w tym zakresie.
  10. Przewoźnik zastrzega sobie prawo do zmian rozkładu i cennika bez uprzedzenia, publikując zmiany w sposób zwyczajowo przyjęty.

Informujemy iż dla pasażerów podróżujących na linii Świnoujście – Ystad/Kopenhaga jest możliwość dojazdu z lub do Szczecina minibusem. Rezerwacji na przejazd można dokonać na stronie https://emilbus.moj-bus.pl

Minibus: Świnoujście - Szczecin Trasa linii EMILBUS
Poniedziałek - Piątek mapa
7:45**, 10:50** D;b, 15:05**D;b,m
Sobota
7:45**b; 17:15**b
Niedziela i Święta
7:45**;b
Świnoujście: Terminal Promowy
Przystanek końcowy: al. 3 Maja, pomiędzy Limanowskiego a Owocową
Minibus: Szczecin - Świnoujście
Poniedziałek - Piątek
10:15**, 14:00** D;b, 18:20** D;b,m
Sobota
10:15**b; 19:25**b
Niedziela i Święta
10:15**;b
Szczecin: al. 3 Maja, pomiędzy Limanowskiego a Owocową
Świnoujście: Terminal Promowy
** kurs przez Goleniów, Stepnicę;
v - linia przyspieszona
D - kursuje od poniedziałku do piątku oprócz świąt
m - nie kursuje w dniach 24 i 31.12
b - nie kursuje w dniu 1.I., w pierwszy dzień świąt Wielkanocnych i w dniu 25.XII

Szczegółowy rozkład jazdy Emilbus dostępny jest na stronie: http://emilbus.com.pl/rozklad-jazdy

Polska Żegluga Bałtycka S.A. zastrzega jednak, że przewóz osób i rzeczy z wykorzystaniem połączenia autobusowego, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, nie stanowi świadczenia Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A. i nie stanowi części podróży, której dotyczy umowa zawarta pomiędzy pasażerem a Polską Żeglugą Bałtycką S.A. Umowa przewozu osób i rzeczy z wykorzystaniem połączenia autobusowego, o którym mowa powyżej, jest zawierana bezpośrednio pomiędzy pasażerem, a przewoźnikiem, którym jest Emilbus Spółka z o.o. z siedzibą w Świnoujściu. Wobec powyższego Polska Żegluga Bałtycka S.A. nie ponosi odpowiedzialności za zawarcie, warunki oraz wykonanie umowy przewozu na trasie ze Szczecina do Terminala promowego w Świnoujściu lub z Terminala promowego w Świnoujściu do Szczecina, ani też nie będzie stroną żadnych roszczeń dotyczących jakichkolwiek zdarzeń mających związek z zawarciem, warunkami lub wykonaniem tej umowy przewozu.

26.04 - 10.06.2022; 29.08 - 01.11.2022
dorosły*
w jedną stronę
w obie strony
171 PLN
297 PLN
uczeń, student poniżej 26 lat (wiek określany jest wg rocznika)*, emeryt, rencista
w jedną stronę
w obie strony
162 PLN
284 PLN
dziecko do 7 lat
(wiek określany jest wg rocznika)
w jedną stronę
w obie strony
bezpłatnie
bezpłatnie
zwierzę domowe (kabina specjalna obowiązkowa)**
w jedną stronę
w obie strony
171 PLN
342 PLN

* Oferta dostępna tylko na promach M/F Mazovia i M/F Cracovia

** Oferta do nabycia tylko w punktach obsługi Klienta.

5% zniżki od ceny biletu za zakup online.
  • Zniżki dla posiadaczy kart: EURO <26, Signal Iduna oraz karty Inter Rail, nie dotyczą kabin i oferty 10-przejazdowej oraz zwierząt domowych. Zniżka przysługuje na podstawie ważnej legitymacji, którą pasażer ma obowiązek mieć przy sobie podczas odprawy na prom.
  • Ostatecznie dane w biletach muszą być podane nie później niż 24 godz. przed rozpoczęciem rejsu.
  • Obowiązuje dodatek ekologiczny i paliwowy w wysokości 15% od ceny biletu.
26.04 - 10.06.2022; 29.08 - 01.11.2022
kierowca z samochodem
do 2,50m wys., i do 6m dł.
w jedną stronę
w obie strony
450 PLN
774 PLN
kierowca z samochodem
powyżej 2,50m wys., i do 10m dł.
w jedną stronę
w obie strony
626 PLN
1130 PLN
kierowca + mobilehome
powyżej 3,5 tony wagi całkowitej do 15m długości
w jedną stronę
w obie strony
738 PLN
1224 PLN
dodatkowa osoba w samochodzie
(max. 9 osób łącznie z kierowcą)
w jedną stronę
w obie strony
122 PLN
216 PLN
kierowca+motocykl (motorower)
w jedną stronę
w obie strony
311 PLN
540 PLN
2 osoby+motocykl (motorower)
w jedną stronę
w obie strony
432 PLN
761 PLN
przyczepa motocyklowa
w jedną stronę
w obie strony
68 PLN
131 PLN
przyczepa do 5m dł.
w jedną stronę
w obie strony
257 PLN
513 PLN
przyczepa powyżej 5m dł.
w jedną stronę
w obie strony
419 PLN
837 PLN
 rower
w jedną stronę
w obie strony
bezpłatnie
bezpłatnie
* dotyczy oferty kierowca z samochodem osobowym / kierowca + motocykl / mobilehome
5% zniżki od ceny biletu za zakup online.
  • Przewóz pojazdów o wadze całkowitej powyżej 3,5 tony oraz zestawów (samochód z przyczepą), których łączna długość przekracza 15m odbywa się wg stawek frachtowych.
  • Zniżki dla posiadaczy kart: EURO <26, Husbilskluben, Husbilkompisar, Motormännens Riksförbund, NAF, SMC, Caravan Club oraz Signal Iduna, nie dotyczą kabin i oferty 10-przejazdowej oraz zwierząt domowych. Zniżka przysługuje na podstawie ważnej legitymacji, którą pasażer ma obowiązek mieć przy sobie podczas odprawy na prom.
  • Długość i wysokość pojazdu mierzona jest wraz z bagażem na dachu i wszystkimi wystającymi elementami, dotyczy również rowerów przewożonych na dachu samochodu. Podanie niewłaściwych wymiarów może spowodować brak możliwości wjazdu na prom.
  • Ostateczne dane osób w biletach korzystających z ofert dla pasażerów zmotoryzowanych muszą być podane nie później niż 24 godz. przed rozpoczęciem rejsu. W przypadku zgłoszenia dodatkowych osób w samochodzie w dniu wyjazdu na Terminalu, osoby te będą zobowiązane do wykupienia biletu według cennika z taryfy bez samochodu (bilet dla osoby pieszej)
  • Bilet dla kierowcy i samochodu może być wykorzystany wyłącznie dla sprawnego pojazdu. W innym przypadku obowiązuje rezerwacja w dziale ładunkowym wg stawek frachtowych.
  • Zabronione jest przewożenie benzyny w kanistrach i innych pojemnikach, butli z gazami.
  • Nie zapewniamy możliwości podłączenia samochodu do instalacji 230V.
  • Obowiązuje dodatek ekologiczny i paliwowy w wysokości 15% od ceny biletu.

Obowiązuje dodatek ekologiczny i paliwowy w wysokości 15% od ceny biletu.

Obowiązuje dodatek ekologiczny i paliwowy w wysokości 15% od ceny biletu.

m/f Baltivia

Cena za miejsce w kabinie dla jednej osoby w jedną stronę

 2 osobowa z oknem
cena za miejsce w kabinie dla jednej osoby w jedną stronę
dzień
noc
126 PLN
252 PLN
 3 osobowa z oknem
cena za miejsce w kabinie dla jednej osoby w jedną stronę
dzień
noc
99 PLN
198 PLN
 3 osobowa bez okna
cena za miejsce w kabinie dla jednej osoby w jedną stronę
dzień
noc
86 PLN
171 PLN
 4 osobowa bez okna
cena za miejsce w kabinie dla jednej osoby w jedną stronę
dzień
noc
50 PLN
99 PLN
 4 osobowa z oknem tylko z umywalką
cena za miejsce w kabinie dla jednej osoby w jedną stronę
dzień
noc
41 PLN
81 PLN
 4 osobowa bez okna tylko z umywalką
cena za miejsce w kabinie dla jednej osoby w jedną stronę
dzień
noc
32 PLN
63 PLN
  fotele lotnicze
dzień
noc
bezpłatnie
bezpłatnie

Obowiązuje dodatek ekologiczny i paliwowy w wysokości 15% od ceny biletu.

 kierowca + samochód osobowy do 2,50m wys., i do 6m dł.
cena:
2547 PLN
  kierowca + miejsce w kabinie + samochód osobowy do 2,50m wys., i do 6m dł.
cena:
3366 PLN
 2 osoby + kabina 2 osobowa GRATIS*
+ samochód osobowy do 2,50 m wys., i do 6 m dł.
cena:
4001 PLN
 4 osoby + kabina 4 osobowa GRATIS*
+ samochód osobowy do 2,50 m wys., i do 6 m dł.
cena:
5175 PLN
 kierowca + samochód osobowy powyżej 2,50m wys., i do 10m dł.
cena:
3537 PLN
  kierowca + miejsce w kabinie + samochód osobowy powyżej 2,50m wys., i do 6m dł.
cena:
4532 PLN
 2 osoby + kabina 2 osobowa GRATIS*
+ samochód osobowy powyżej 2,50m wys., i do 10m dł.
cena:
5211 PLN
 4 osoby + kabina 4 osobowa GRATIS*
+ samochód osobowy powyżej 2,50m wys., i do 10m dł.
cena:
6264 PLN

* W miarę wolnych zasobów kabinowych.

  • Obowiązuje dodatek ekologiczny i paliwowy w wysokości 15% od ceny biletu.
  • Oferta nie podlega zwrotowi.
  • Bilety ważne 12 miesięcy od daty pierwszego zadeklarowanego rejsu. Warunkiem skorzystania z biletu 10-przejazdowego jest dokonanie rezerwacji przejazdu oraz podanie ostatecznych danych osób korzystających z oferty nie później niż 24 godz. przed rozpoczęciem rejsu.
  • Długość i wysokość pojazdu mierzona jest wraz z bagażem na dachu i wszystkimi wystającymi elementami, dotyczy również rowerów przewożonych na dachu samochodu.
  • Po opłaceniu karnetu 10-przejazdowego zmiana daty w bilecie nr/1 może spowodować zmianę ceny.
 Śniadanie w restauracji
cena:
41 PLN
 Śniadanie w restauracji dzieci do 14 lat (wiek dziecka określony jest wg rocznika)
cena:
25 PLN
 Lunch / Kolacja (zupa + danie główne + napój) - do wyboru ze specjalnego menu
cena:
64 PLN
 Lunch Bag - kanapka z szynką, kanapka z serem żółtym, wafel Prince Polo, jabłko, woda mineralna, jogurt.
cena:
23 PLN
  •  Obowiązuje dodatek ekologiczny i paliwowy w wysokości 15% od ceny biletu.
  •  Dla pasażerów podróżujących promem Baltivia na linii Świnoujście - Ystad lub Świnoujście - Kopenhaga przez Ystad w cenie biletu oferujemy posiłek.
    - śniadanie w podróży ze Świnoujścia od wtorku do piątku o 1:15, w niedzielę o 19:00
    - kolację w podróży z Ystad od poniedziałku do piątku o 16:30.

Ważne informacje dotyczące zasad sprzedaży usług przewozowych, zaokrętowaniu i zachowaniu podczas podróży promem oraz o odpowiedzialności przewoźnika.

Szczegółowe postanowienia umowy przewozu określone są w Warunkach Przewozu. Pasażerowie zobowiązani są zapoznać się z Warunkami Przewozu Pasażerów, ich bagażu i pojazdów promami przed zawarciem umowy. Warunki te stanowią integralną część umowy przewozu zawieranej pomiędzy pasażerem i Polską Żeglugą Bałtycką S.A. w Kołobrzegu. Treść Warunków Przewozu jest dostępna w miejscu sprzedaży usług przewozowych, na Terminalach Promowych, na promach oraz na stronach internetowych www.polferries.pl

USŁUGA PRZEWOZOWA

  1. Przez „usługę przewozową" rozumie się przewóz pasażera i jego bagażu drogą morską na podstawie zawartej umowy przewozu.
    Sprzedaż usług przewozowych jest prowadzona poprzez stronę internetową Armatora, przez Morskie Biuro Podróży Polferries, Terminale Promowe oraz upoważnionych do tego Agentów.
  2. Zalecane jest dokonywanie rezerwacji dla wszystkich rodzajów usług przewozowych nie później niż 24 godz. przed planowaną datą podróży. 
  3. Usługi przewozowe sprzedaje się tylko na określoną datę podróży.
  4. Pasażer uiszczając opłatę za usługę przewozową, potwierdza dokonany wybór jednocześnie akceptuje Warunki Przewozu Polferries.
  5. Osoba dokonująca rezerwacji zobowiązana jest do podania Przewoźnikowi imion i nazwisk, wieku (w tym dzieci i niemowląt), płci i obywatelstwa pasażerów w momencie dokonywania rezerwacji. Dane pasażera widniejące na dokumentach podróży muszą zawsze być identyczne z danymi wpisanymi w ważnym dowodzie tożsamości, czyli paszporcie lub dowodzie osobistym pasażera . Przewoźnik odmówi przewozu osobie nie zarejestrowanej w komputerowym systemie sprzedaży i rezerwacji. W przypadku biletu ostateczne dane osób podróżujących muszą być podane nie później niż 24 godziny przed rozpoczęciem rejsu.
  6. Wykorzystanie usługi przewozowej może nastąpić w okresie 6 miesięcy od pierwotnie zadeklarowanej daty podróży, chyba, że warunki ofert specjalnych stanowią inaczej. Data rejsu może być zmieniona w wyżej wymienionym okresie pod warunkiem zarejestrowania zmiany w komputerowym systemie sprzedaży i rezerwacji nie później niż 24 godziny przed zadeklarowaną datą podróży. Nie zgłoszenie zmiany w wyżej wymienionym terminie spowoduje brak możliwości realizacji usługi bez prawa do zwrotu opłaty za przewóz. Pierwsza zmiana w bilecie jest bezpłatna, każda kolejna jest płatna.
  7. Pasażer może zrezygnować z całości lub części usługi przewozowej z zachowaniem prawa do częściowego zwrotu opłaty, pod warunkiem zarejestrowania rezygnacji w komputerowym systemie sprzedaży i rezerwacji nie później niż 24 godz. przed rozpoczęciem rejsu. Dokonując zwrotu, potrąceniu podlega 25% opłaty za usługę przewozową. Późniejsza rezygnacja albo nieprzybycie w oznaczonym czasie do odprawy nie stanowi podstawy do zwrotu uiszczonej opłaty.  Oferty specjalne, częściowo wykorzystana nie podlegają zwrotowi.
  8. Zmiany w bilecie muszą być zgłoszone minimum 24 godz. przed rozpoczęciem rejsu. Za zmiany dokonywane w bilecie pobierana jest opłata. Pierwsza zmiana jest bezpłatna.
  9. Zwrot należności za niewykorzystaną usługę następuje tak jak uiszczona była opłata (na kartę, przelewem na konto). Zwrot gotówkowy możliwy jest w Morskim Biurze Podróży oraz na Terminalach Promowych.
  10. W przypadku rezerwacji całej kabiny, pasażer zobowiązany jest zapłacić za wszystkie łóżka, nawet, gdy w kabinie przebywa mniej osób niż jest miejsc.
  11. Osoby poniżej 17 lat mogą podróżować jedynie w towarzystwie osoby   dorosłej. Dzieci do 7 lat mogą korzystać ze wspólnego miejsca w kabinie wraz z opiekunem.
  12. Zniżki dla posiadaczy kart: EURO <26 (dot. pozycji: dorosły, samochód osobowy z kierowcą) Motormännens Riksförbund, NAF, SMC, Caravan Club, Signal Iduna oraz karty Inter Rail. Wszystkie zniżki udzielane są za okazaniem legitymacji, nie dotyczą ofert specjalnych, kabin i oferty 10-przejazdowej.

PASAŻEROWIE Z SAMOCHODAMI

  1. Kierowca pojazdu powinien posiadać, niezależnie od prawa jazdy i oryginału dowodu rejestracyjnego, również polisę obowiązkowego ubezpieczenia Odpowiedzialności Cywilnej, międzynarodową kartę pomocy drogowej (tzw. Green Card) oraz oznaczenie kraju rejestracji pojazdu. Z obowiązku posiadania Green Card, zgodnie z przepisami unijnymi, zwolnieni są obywatele państw należących do Unii Europejskiej.
  2. Jeżeli waga całkowita przekracza 3,5 tony lub całkowita długość przekracza 15m (łącznie z przyczepą) samochód jest traktowany jako ciężarowy.
  3. W czasie podróży promem pasażerom nie wolno przebywać w samochodzie ani na pokładzie samochodowym. Samochód winien być pozostawiony na biegu, mieć zaciągnięty hamulec ręczny, wyprostowane koła oraz być właściwie zamknięty przed dostępem osób trzecich. Zabronione jest przewożenie benzyny w kanistrach i innych pojemnikach, butli z gazami technicznymi np. spawalniczymi w samochodach nie spełniających warunku bezpiecznego ich przewozu oraz innych niebezpiecznych materiałów. Palenie tytoniu na pokładzie samochodowym jest zabronione.
  4. Kolejność załadunku i wyładunku pojazdów oraz sposób ich rozmieszczenia na pokładzie samochodowym zależy wyłącznie od decyzji oficera ładunkowego. Kierowca zobowiązany jest do oczekiwania na sygnał oficera ładunkowego zezwalający na włączenie silnika i ruch pojazdu.
  5. Lista oczekujących traci swoją ważność w dniu odpłynięcia promu.

ODPRAWA

  1. Na Terminalu Promowym, na podstawie ważnego dokumentu tożsamości i numeru biletu, pasażer otrzyma kartę zaokrętowania, którą należy zachować w podróży.
  2. Pasażerowie oraz pojazdy muszą zgłosić się do odprawy najpóźniej 90 minut przed planowanym odejściem promu (na prom Baltivia 120 minut). Niedopełnienie tego obowiązku może spowodować skreślenie z listy pasażerów i pojazdów. Odprawa kończy się:
    • dla pasażerów pieszych 15 minut przed odejściem promu (na promie Baltivia nie obsługujemy pasażera pieszego);
    • dla pasażerów zmotoryzowanych 30 minut przed odejściem promu (na prom Baltivia na 90 min.) Przewoźnik nie gwarantuje przewozu pasażerów i pojazdów w przypadku późniejszego zgłoszenia się do odprawy i załadunku niż jest to określone w informacji, pomimo dokonanej rezerwacji lub wykupionej usługi przewozowej.

Przewoźnik nie gwarantuje przewozu pasażerów i pojazdów w przypadku późniejszego zgłoszenia się do odprawy i załadunku niż jest to określone w informacji, pomimo dokonanej rezerwacji lub wykupionej usługi przewozowej.

ODPOWIEDZIALNOŚĆ

  1. Przewoźnik nie odpowiada za szkody wynikłe z opóźnionego przyjścia/wyjścia promów do portu, anulowane rejsy lub zawinięcia do portów innych niż planowane, w przypadku problemów technicznych lub siły wyższej np. złych warunków atmosferycznych oraz innych czynników niezależnych od przewoźnika.
  2. Pasażer jest zobowiązany do pokrycia kosztów szkód, spowodowanych swoim zachowaniem podczas podróży promem.
  3. W przypadku wydania przez władze graniczne decyzji uniemożliwiającej zejście na ląd (względy wizowe lub inne), pasażer jest zobowiązany opłacić przejazd powrotny.
  4. Dowództwo promu może odmówić przyjęcia na prom pasażera, pomimo posiadania opłaconej usługi przewozowej, który swym zachowaniem może spowodować zakłócenie porządku.
  5. Przewoźnik, jego przedstawicielstwa oraz załoga nie odpowiadają za zagubiony lub zniszczony pozostawiony bez opieki bagaż.
  6. Ewentualne reklamacje dotyczące obsługi na promie należy kierować niezwłocznie do recepcji promu. W razie uszkodzenia ciała lub rozstroju zdrowia, pasażer ma prawo zgłosić swoje roszczenie wobec przewoźnika na piśmie w terminie nie później niż 15 dni od zejścia z promu. Pisma należy kierować do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A., ul. Portowa 41, 78-100 Kołobrzeg.

INNE

  1. Dotyczy pasażerów odbywających podróż morską bez ważnego biletu.
    Zgodnie z Art. 33a Prawa Przewozowego, Przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona, legitymująca się identyfikatorem umieszczonym w widocznym miejscu, może dokonywać kontroli biletu. W razie stwierdzenia braku ważnego biletu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego albo ulgowego przejazdu, przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona pobiera właściwą należność za przewóz i opłatę dodatkową albo wystawia wezwanie do zapłaty. Wysokość opłaty dodatkowej ustala się jako 2-krotność ceny biletu przejazdowego normalnego, w jedną stronę.
    Opłata dodatkowa będzie miała zastosowanie również w przypadku posiadacza biletu, w którego pojeździe wykryto większą ilość osób niż zadeklarowaną na odprawie pasażerskiej.
  2. Przewodnikowi lub opiekunowi towarzyszącemu w podróży osobie niewidomej albo osobie niezdolnej do samodzielnej egzystencji, o  których mowa w ustawie z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (Dz. U. Nr 02.175.1440) przysługuje zniżka na przejazd w wysokości ceny usługi przejazdowej osoby niepełnosprawnej. Zniżka nie obejmuje ceny kabinowej oraz innych świadczeń oferowanych na promie.
  3. Pasażer przewożący zwierzęta domowe (również w klatkach, koszach) zobowiązany jest wykupić, do swojej dyspozycji, wyznaczoną kabinę na promie i jednocześnie odpowiada za jej stan sanitarny. W przypadku braku takiej kabiny nie jest możliwy przewóz zwierząt domowych. Uwaga! Ilość takich kabin jest ograniczona. W miejscach ogólnodostępnych, pasażer podróżujący z psem, ma obowiązek, trzymania psa na smyczy i w kagańcu. Pasażer zobowiązany jest do zapoznania się z przepisami weterynaryjnymi danego kraju oraz do posiadania wszystkich dokumentów niezbędnych do wwiezienia zwierzęcia do kraju przeznaczenia. Przewoźnik może odmówić przewozu zwierząt, jeżeli ich pobyt na statku, według oceny Przewoźnika, uznany zostanie za zagrażający bezpieczeństwu pasażerów lub załogi. W takim przypadku uiszczona opłata podlega zwrotowi.
    W miejscach ogólnodostępnych, pasażer podróżujący ze zwierzęciem, ma obowiązek trzymania zwierzęcia na smyczy oraz w kagańcu. Nie stosowanie się do powyższego podlega karze w wysokości 50 €.
  4. Pasażer ma prawo do przewiezienia, bez dodatkowych opłat, bagażu podręcznego do 50 kg. Bagaż przekraczający ciężar 50 kg traktowany będzie jako ładunek i przewożony na podstawie dokumentu przewozowego po opłaceniu frachtu, naliczanego wg obowiązującej na danej linii taryfy ładunkowej. Pasażer jest odpowiedzialny za poinformowanie Przewoźnika o bagażu/rzeczach osobistych przekraczających powyższy limit. Przewoźnik zastrzega sobie prawo do odrzucenia lub zakwalifikowania jako ładunek, za który należna jest opłata frachtowa, wszelkiego bagażu przewożonego niezgodnie z niniejszymi warunkami. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z  niewypełnienia powyższych wymagań przez pasażera.
  5. Palenie tytoniu jest zabronione, z wyjątkiem wyznaczonych miejsc na promie. Za naruszenie zakazu palenia pasażer może być obciążony karą umowną przewidzianą w punkcie 10.7. w Warunkach Przewozu.
  6. Nie dokonuje się zwrotów należności pieniężnych na promie.
  7. Przewoźnik zastrzega sobie prawo do wprowadzenia dodatkowych opłat jak np. dodatek paliwowy, opłata dewaluacyjna.
  8. Pasażerowie zobowiązani są do opuszczenia kabin na pół godziny przed przybyciem promu do portu.  Przed opuszczeniem kabiny należy dokładnie sprawdzić, czy nie pozostały w niej jakiekolwiek przedmioty stanowiące własność pasażera. Armator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy zostawione w kabinie.
  9. Dane osobowe pasażerów będą przetwarzane jedynie w celu realizacji umowy przewozu zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.( Dz.U.2002 Nr 101 poz. 926  z późn. zmianami). Pasażer wykupując usługę przewozową wyraża zgodę na przetwarzanie danych w tym zakresie.
  10. Przewoźnik zastrzega sobie prawo do zmian rozkładu i cennika bez uprzedzenia, publikując zmiany w sposób zwyczajowo przyjęty.

Informujemy iż dla pasażerów podróżujących na linii Świnoujście – Ystad/Kopenhaga jest możliwość dojazdu z lub do Szczecina minibusem. Rezerwacji na przejazd można dokonać na stronie https://emilbus.moj-bus.pl

Minibus: Świnoujście - Szczecin Trasa linii EMILBUS
Poniedziałek - Piątek mapa
7:45**, 10:50** D;b, 15:05**D;b,m
Sobota
7:45**b; 17:15**b
Niedziela i Święta
7:45**;b
Świnoujście: Terminal Promowy
Przystanek końcowy: al. 3 Maja, pomiędzy Limanowskiego a Owocową
Minibus: Szczecin - Świnoujście
Poniedziałek - Piątek
10:15**, 14:00** D;b, 18:20** D;b,m
Sobota
10:15**b; 19:25**b
Niedziela i Święta
10:15**;b
Szczecin: al. 3 Maja, pomiędzy Limanowskiego a Owocową
Świnoujście: Terminal Promowy
** kurs przez Goleniów, Stepnicę;
v - linia przyspieszona
D - kursuje od poniedziałku do piątku oprócz świąt
m - nie kursuje w dniach 24 i 31.12
b - nie kursuje w dniu 1.I., w pierwszy dzień świąt Wielkanocnych i w dniu 25.XII

Szczegółowy rozkład jazdy Emilbus dostępny jest na stronie: http://emilbus.com.pl/rozklad-jazdy

Polska Żegluga Bałtycka S.A. zastrzega jednak, że przewóz osób i rzeczy z wykorzystaniem połączenia autobusowego, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, nie stanowi świadczenia Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A. i nie stanowi części podróży, której dotyczy umowa zawarta pomiędzy pasażerem a Polską Żeglugą Bałtycką S.A. Umowa przewozu osób i rzeczy z wykorzystaniem połączenia autobusowego, o którym mowa powyżej, jest zawierana bezpośrednio pomiędzy pasażerem, a przewoźnikiem, którym jest Emilbus Spółka z o.o. z siedzibą w Świnoujściu. Wobec powyższego Polska Żegluga Bałtycka S.A. nie ponosi odpowiedzialności za zawarcie, warunki oraz wykonanie umowy przewozu na trasie ze Szczecina do Terminala promowego w Świnoujściu lub z Terminala promowego w Świnoujściu do Szczecina, ani też nie będzie stroną żadnych roszczeń dotyczących jakichkolwiek zdarzeń mających związek z zawarciem, warunkami lub wykonaniem tej umowy przewozu.

09.04 - 25.04.2022; 11.06 - 28.08.2022; 09.12.2022 - 15.01.2023***
dorosły*
w jedną stronę
w obie strony
194 PLN
347 PLN
uczeń, student poniżej 26 lat (wiek określany jest wg rocznika)*, emeryt, rencista
w jedną stronę
w obie strony
185 PLN
324 PLN
dziecko do 7 lat
(wiek określany jest wg rocznika)
w jedną stronę
w obie strony
bezpłatnie
bezpłatnie
zwierzę domowe (kabina specjalna obowiązkowa)**
w jedną stronę
w obie strony
207 PLN
414 PLN

* Oferta dostępna tylko na promach M/F Mazovia i M/F Cracovia

** Oferta do nabycia tylko w punktach obsługi Klienta.

***Dodatkowo cena z niskiego sezonu obowiązuje na wszystkie pozycje cennikowe poza biletami 10-przejazdowymi w okresach: od 09.12.2022 do 24.12.2022 na odejścia ze Świnoujścia, od 25.12.2022 do 15.01.2023 na odejścia z Ystad.

5% zniżki od ceny biletu za zakup online.
  • Zniżki dla posiadaczy kart: EURO <26, Signal Iduna oraz karty Inter Rail, nie dotyczą kabin i oferty 10-przejazdowej oraz zwierząt domowych. Zniżka przysługuje na podstawie ważnej legitymacji, którą pasażer ma obowiązek mieć przy sobie podczas odprawy na prom.
  • Ostatecznie dane w biletach muszą być podane nie później niż 24 godz. przed rozpoczęciem rejsu.
  • Obowiązuje dodatek ekologiczny i paliwowy w wysokości 15% od ceny biletu.
09.04 - 25.04.2022; 11.06 - 28.08.2022; 09.12.2022 - 15.01.2023***
kierowca z samochodem
do 2,50m wys., i do 6m dł.
w jedną stronę
w obie strony
486 PLN
882 PLN
kierowca z samochodem
powyżej 2,50m wys., i do 10m dł.
w jedną stronę
w obie strony
720 PLN
1305 PLN
kierowca + mobilehome
powyżej 3,5 tony wagi całkowitej do 15m długości
w jedną stronę
w obie strony
887 PLN
1481 PLN
dodatkowa osoba w samochodzie
(max. 9 osób łącznie z kierowcą)
w jedną stronę
w obie strony
126 PLN
230 PLN
kierowca+motocykl (motorower)
w jedną stronę
w obie strony
356 PLN
648 PLN
2 osoby+motocykl (motorower)
w jedną stronę
w obie strony
486 PLN
882 PLN
przyczepa motocyklowa
w jedną stronę
w obie strony
81 PLN
162 PLN
przyczepa do 5m dł.
w jedną stronę
w obie strony
288 PLN
576 PLN
przyczepa powyżej 5m dł.
w jedną stronę
w obie strony
504 PLN
1008 PLN
 rower
w jedną stronę
w obie strony
bezpłatnie
bezpłatnie

* dotyczy oferty kierowca z samochodem osobowym / kierowca + motocykl / mobilehome

*** Dodatkowo cena z niskiego sezonu obowiązuje na wszystkie pozycje cennikowe poza biletami 10-przejazdowymi w okresach: od 09.12.2022 do 24.12.2022 na odejścia ze Świnoujścia, od 25.12.2022 do 15.01.2023 na odejścia z Ystad.

5% zniżki od ceny biletu za zakup online.
  • Przewóz pojazdów o wadze całkowitej powyżej 3,5 tony oraz zestawów (samochód z przyczepą), których łączna długość przekracza 15m odbywa się wg stawek frachtowych.
  • Zniżki dla posiadaczy kart: EURO <26, Husbilskluben, Husbilkompisar, Motormännens Riksförbund, NAF, SMC, Caravan Club oraz Signal Iduna, nie dotyczą kabin i oferty 10-przejazdowej oraz zwierząt domowych. Zniżka przysługuje na podstawie ważnej legitymacji, którą pasażer ma obowiązek mieć przy sobie podczas odprawy na prom.
  • Długość i wysokość pojazdu mierzona jest wraz z bagażem na dachu i wszystkimi wystającymi elementami, dotyczy również rowerów przewożonych na dachu samochodu. Podanie niewłaściwych wymiarów może spowodować brak możliwości wjazdu na prom.
  • Ostateczne dane osób w biletach korzystających z ofert dla pasażerów zmotoryzowanych muszą być podane nie później niż 24 godz. przed rozpoczęciem rejsu. W przypadku zgłoszenia dodatkowych osób w samochodzie w dniu wyjazdu na Terminalu, osoby te będą zobowiązane do wykupienia biletu według cennika z taryfy bez samochodu (bilet dla osoby pieszej)
  • Bilet dla kierowcy i samochodu może być wykorzystany wyłącznie dla sprawnego pojazdu. W innym przypadku obowiązuje rezerwacja w dziale ładunkowym wg stawek frachtowych.
  • Zabronione jest przewożenie benzyny w kanistrach i innych pojemnikach, butli z gazami.
  • Nie zapewniamy możliwości podłączenia samochodu do instalacji 230V.
  • Obowiązuje dodatek ekologiczny i paliwowy w wysokości 15% od ceny biletu.

*** Dodatkowo cena z niskiego sezonu obowiązuje na wszystkie pozycje cennikowe poza biletami 10-przejazdowymi w okresach: od 09.12.2022 do 24.12.2022 na odejścia ze Świnoujścia, od 25.12.2022 do 15.01.2023 na odejścia z Ystad.

Obowiązuje dodatek ekologiczny i paliwowy w wysokości 15% od ceny biletu.

*** Dodatkowo cena z niskiego sezonu obowiązuje na wszystkie pozycje cennikowe poza biletami 10-przejazdowymi w okresach: od 09.12.2022 do 24.12.2022 na odejścia ze Świnoujścia, od 25.12.2022 do 15.01.2023 na odejścia z Ystad.

Obowiązuje dodatek ekologiczny i paliwowy w wysokości 15% od ceny biletu.

m/f Baltivia

Cena za miejsce w kabinie dla jednej osoby w jedną stronę

 2 osobowa z oknem
cena za miejsce w kabinie dla jednej osoby w jedną stronę
dzień
noc
135 PLN
270 PLN
 3 osobowa z oknem
cena za miejsce w kabinie dla jednej osoby w jedną stronę
dzień
noc
104 PLN
207 PLN
 3 osobowa bez okna
cena za miejsce w kabinie dla jednej osoby w jedną stronę
dzień
noc
90 PLN
180 PLN
 4 osobowa bez okna
cena za miejsce w kabinie dla jednej osoby w jedną stronę
dzień
noc
54 PLN
108 PLN
 4 osobowa z oknem tylko z umywalką
cena za miejsce w kabinie dla jednej osoby w jedną stronę
dzień
noc
45 PLN
90 PLN
 4 osobowa bez okna tylko z umywalką
cena za miejsce w kabinie dla jednej osoby w jedną stronę
dzień
noc
36 PLN
72 PLN
  fotele lotnicze
dzień
noc
bezpłatnie
bezpłatnie

Obowiązuje dodatek ekologiczny i paliwowy w wysokości 15% od ceny biletu.

***Dodatkowo cena z niskiego sezonu obowiązuje na wszystkie pozycje cennikowe poza biletami 10-przejazdowymi w okresach: od 09.12.2022 do 24.12.2022 na odejścia ze Świnoujścia, od 25.12.2022 do 15.01.2023 na odejścia z Ystad.

 kierowca + samochód osobowy do 2,50m wys., i do 6m dł.
cena:
2547 PLN
  kierowca + miejsce w kabinie + samochód osobowy do 2,50m wys., i do 6m dł.
cena:
3366 PLN
 2 osoby + kabina 2 osobowa GRATIS*
+ samochód osobowy do 2,50 m wys., i do 6 m dł.
cena:
4001 PLN
 4 osoby + kabina 4 osobowa GRATIS*
+ samochód osobowy do 2,50 m wys., i do 6 m dł.
cena:
5175 PLN
 kierowca + samochód osobowy powyżej 2,50m wys., i do 10m dł.
cena:
3537 PLN
  kierowca + miejsce w kabinie + samochód osobowy powyżej 2,50m wys., i do 6m dł.
cena:
4532 PLN
 2 osoby + kabina 2 osobowa GRATIS*
+ samochód osobowy powyżej 2,50m wys., i do 10m dł.
cena:
5211 PLN
 4 osoby + kabina 4 osobowa GRATIS*
+ samochód osobowy powyżej 2,50m wys., i do 10m dł.
cena:
6264 PLN

* W miarę wolnych zasobów kabinowych.

  • Obowiązuje dodatek ekologiczny i paliwowy w wysokości 15% od ceny biletu.
  • Oferta nie podlega zwrotowi.
  • Bilety ważne 12 miesięcy od daty pierwszego zadeklarowanego rejsu. Warunkiem skorzystania z biletu 10-przejazdowego jest dokonanie rezerwacji przejazdu oraz podanie ostatecznych danych osób korzystających z oferty nie później niż 24 godz. przed rozpoczęciem rejsu.
  • Długość i wysokość pojazdu mierzona jest wraz z bagażem na dachu i wszystkimi wystającymi elementami, dotyczy również rowerów przewożonych na dachu samochodu.
  • Po opłaceniu karnetu 10-przejazdowego zmiana daty w bilecie nr/1 może spowodować zmianę ceny.
 Śniadanie w restauracji
cena:
41 PLN
 Śniadanie w restauracji dzieci do 14 lat (wiek dziecka określony jest wg rocznika)
cena:
25 PLN
 Lunch / Kolacja (zupa + danie główne + napój) - do wyboru ze specjalnego menu
cena:
64 PLN
 Lunch Bag - kanapka z szynką, kanapka z serem żółtym, wafel Prince Polo, jabłko, woda mineralna, jogurt.
cena:
23 PLN
  •  Obowiązuje dodatek ekologiczny i paliwowy w wysokości 15% od ceny biletu.
  •  Dla pasażerów podróżujących promem Baltivia na linii Świnoujście - Ystad lub Świnoujście - Kopenhaga przez Ystad w cenie biletu oferujemy posiłek.
    - śniadanie w podróży ze Świnoujścia od wtorku do piątku o 1:15, w niedzielę o 19:00
    - kolację w podróży z Ystad od poniedziałku do piątku o 16:30.

Ważne informacje dotyczące zasad sprzedaży usług przewozowych, zaokrętowaniu i zachowaniu podczas podróży promem oraz o odpowiedzialności przewoźnika.

Szczegółowe postanowienia umowy przewozu określone są w Warunkach Przewozu. Pasażerowie zobowiązani są zapoznać się z Warunkami Przewozu Pasażerów, ich bagażu i pojazdów promami przed zawarciem umowy. Warunki te stanowią integralną część umowy przewozu zawieranej pomiędzy pasażerem i Polską Żeglugą Bałtycką S.A. w Kołobrzegu. Treść Warunków Przewozu jest dostępna w miejscu sprzedaży usług przewozowych, na Terminalach Promowych, na promach oraz na stronach internetowych www.polferries.pl

USŁUGA PRZEWOZOWA

  1. Przez „usługę przewozową" rozumie się przewóz pasażera i jego bagażu drogą morską na podstawie zawartej umowy przewozu.
    Sprzedaż usług przewozowych jest prowadzona poprzez stronę internetową Armatora, przez Morskie Biuro Podróży Polferries, Terminale Promowe oraz upoważnionych do tego Agentów.
  2. Zalecane jest dokonywanie rezerwacji dla wszystkich rodzajów usług przewozowych nie później niż 24 godz. przed planowaną datą podróży. 
  3. Usługi przewozowe sprzedaje się tylko na określoną datę podróży.
  4. Pasażer uiszczając opłatę za usługę przewozową, potwierdza dokonany wybór jednocześnie akceptuje Warunki Przewozu Polferries.
  5. Osoba dokonująca rezerwacji zobowiązana jest do podania Przewoźnikowi imion i nazwisk, wieku (w tym dzieci i niemowląt), płci i obywatelstwa pasażerów w momencie dokonywania rezerwacji. Dane pasażera widniejące na dokumentach podróży muszą zawsze być identyczne z danymi wpisanymi w ważnym dowodzie tożsamości, czyli paszporcie lub dowodzie osobistym pasażera . Przewoźnik odmówi przewozu osobie nie zarejestrowanej w komputerowym systemie sprzedaży i rezerwacji. W przypadku biletu ostateczne dane osób podróżujących muszą być podane nie później niż 24 godziny przed rozpoczęciem rejsu.
  6. Wykorzystanie usługi przewozowej może nastąpić w okresie 6 miesięcy od pierwotnie zadeklarowanej daty podróży, chyba, że warunki ofert specjalnych stanowią inaczej. Data rejsu może być zmieniona w wyżej wymienionym okresie pod warunkiem zarejestrowania zmiany w komputerowym systemie sprzedaży i rezerwacji nie później niż 24 godziny przed zadeklarowaną datą podróży. Nie zgłoszenie zmiany w wyżej wymienionym terminie spowoduje brak możliwości realizacji usługi bez prawa do zwrotu opłaty za przewóz. Pierwsza zmiana w bilecie jest bezpłatna, każda kolejna jest płatna.
  7. Pasażer może zrezygnować z całości lub części usługi przewozowej z zachowaniem prawa do częściowego zwrotu opłaty, pod warunkiem zarejestrowania rezygnacji w komputerowym systemie sprzedaży i rezerwacji nie później niż 24 godz. przed rozpoczęciem rejsu. Dokonując zwrotu, potrąceniu podlega 25% opłaty za usługę przewozową. Późniejsza rezygnacja albo nieprzybycie w oznaczonym czasie do odprawy nie stanowi podstawy do zwrotu uiszczonej opłaty.  Oferty specjalne, częściowo wykorzystana nie podlegają zwrotowi.
  8. Zmiany w bilecie muszą być zgłoszone minimum 24 godz. przed rozpoczęciem rejsu. Za zmiany dokonywane w bilecie pobierana jest opłata. Pierwsza zmiana jest bezpłatna.
  9. Zwrot należności za niewykorzystaną usługę następuje tak jak uiszczona była opłata (na kartę, przelewem na konto). Zwrot gotówkowy możliwy jest w Morskim Biurze Podróży oraz na Terminalach Promowych.
  10. W przypadku rezerwacji całej kabiny, pasażer zobowiązany jest zapłacić za wszystkie łóżka, nawet, gdy w kabinie przebywa mniej osób niż jest miejsc.
  11. Osoby poniżej 17 lat mogą podróżować jedynie w towarzystwie osoby   dorosłej. Dzieci do 7 lat mogą korzystać ze wspólnego miejsca w kabinie wraz z opiekunem.
  12. Zniżki dla posiadaczy kart: EURO <26 (dot. pozycji: dorosły, samochód osobowy z kierowcą) Motormännens Riksförbund, NAF, SMC, Caravan Club, Signal Iduna oraz karty Inter Rail. Wszystkie zniżki udzielane są za okazaniem legitymacji, nie dotyczą ofert specjalnych, kabin i oferty 10-przejazdowej.

PASAŻEROWIE Z SAMOCHODAMI

  1. Kierowca pojazdu powinien posiadać, niezależnie od prawa jazdy i oryginału dowodu rejestracyjnego, również polisę obowiązkowego ubezpieczenia Odpowiedzialności Cywilnej, międzynarodową kartę pomocy drogowej (tzw. Green Card) oraz oznaczenie kraju rejestracji pojazdu. Z obowiązku posiadania Green Card, zgodnie z przepisami unijnymi, zwolnieni są obywatele państw należących do Unii Europejskiej.
  2. Jeżeli waga całkowita przekracza 3,5 tony lub całkowita długość przekracza 15m (łącznie z przyczepą) samochód jest traktowany jako ciężarowy.
  3. W czasie podróży promem pasażerom nie wolno przebywać w samochodzie ani na pokładzie samochodowym. Samochód winien być pozostawiony na biegu, mieć zaciągnięty hamulec ręczny, wyprostowane koła oraz być właściwie zamknięty przed dostępem osób trzecich. Zabronione jest przewożenie benzyny w kanistrach i innych pojemnikach, butli z gazami technicznymi np. spawalniczymi w samochodach nie spełniających warunku bezpiecznego ich przewozu oraz innych niebezpiecznych materiałów. Palenie tytoniu na pokładzie samochodowym jest zabronione.
  4. Kolejność załadunku i wyładunku pojazdów oraz sposób ich rozmieszczenia na pokładzie samochodowym zależy wyłącznie od decyzji oficera ładunkowego. Kierowca zobowiązany jest do oczekiwania na sygnał oficera ładunkowego zezwalający na włączenie silnika i ruch pojazdu.
  5. Lista oczekujących traci swoją ważność w dniu odpłynięcia promu.

ODPRAWA

  1. Na Terminalu Promowym, na podstawie ważnego dokumentu tożsamości i numeru biletu, pasażer otrzyma kartę zaokrętowania, którą należy zachować w podróży.
  2. Pasażerowie oraz pojazdy muszą zgłosić się do odprawy najpóźniej 90 minut przed planowanym odejściem promu (na prom Baltivia 120 minut). Niedopełnienie tego obowiązku może spowodować skreślenie z listy pasażerów i pojazdów. Odprawa kończy się:
    • dla pasażerów pieszych 15 minut przed odejściem promu (na promie Baltivia nie obsługujemy pasażera pieszego);
    • dla pasażerów zmotoryzowanych 30 minut przed odejściem promu (na prom Baltivia na 90 min.) Przewoźnik nie gwarantuje przewozu pasażerów i pojazdów w przypadku późniejszego zgłoszenia się do odprawy i załadunku niż jest to określone w informacji, pomimo dokonanej rezerwacji lub wykupionej usługi przewozowej.

Przewoźnik nie gwarantuje przewozu pasażerów i pojazdów w przypadku późniejszego zgłoszenia się do odprawy i załadunku niż jest to określone w informacji, pomimo dokonanej rezerwacji lub wykupionej usługi przewozowej.

ODPOWIEDZIALNOŚĆ

  1. Przewoźnik nie odpowiada za szkody wynikłe z opóźnionego przyjścia/wyjścia promów do portu, anulowane rejsy lub zawinięcia do portów innych niż planowane, w przypadku problemów technicznych lub siły wyższej np. złych warunków atmosferycznych oraz innych czynników niezależnych od przewoźnika.
  2. Pasażer jest zobowiązany do pokrycia kosztów szkód, spowodowanych swoim zachowaniem podczas podróży promem.
  3. W przypadku wydania przez władze graniczne decyzji uniemożliwiającej zejście na ląd (względy wizowe lub inne), pasażer jest zobowiązany opłacić przejazd powrotny.
  4. Dowództwo promu może odmówić przyjęcia na prom pasażera, pomimo posiadania opłaconej usługi przewozowej, który swym zachowaniem może spowodować zakłócenie porządku.
  5. Przewoźnik, jego przedstawicielstwa oraz załoga nie odpowiadają za zagubiony lub zniszczony pozostawiony bez opieki bagaż.
  6. Ewentualne reklamacje dotyczące obsługi na promie należy kierować niezwłocznie do recepcji promu. W razie uszkodzenia ciała lub rozstroju zdrowia, pasażer ma prawo zgłosić swoje roszczenie wobec przewoźnika na piśmie w terminie nie później niż 15 dni od zejścia z promu. Pisma należy kierować do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A., ul. Portowa 41, 78-100 Kołobrzeg.

INNE

  1. Dotyczy pasażerów odbywających podróż morską bez ważnego biletu.
    Zgodnie z Art. 33a Prawa Przewozowego, Przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona, legitymująca się identyfikatorem umieszczonym w widocznym miejscu, może dokonywać kontroli biletu. W razie stwierdzenia braku ważnego biletu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego albo ulgowego przejazdu, przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona pobiera właściwą należność za przewóz i opłatę dodatkową albo wystawia wezwanie do zapłaty. Wysokość opłaty dodatkowej ustala się jako 2-krotność ceny biletu przejazdowego normalnego, w jedną stronę.
    Opłata dodatkowa będzie miała zastosowanie również w przypadku posiadacza biletu, w którego pojeździe wykryto większą ilość osób niż zadeklarowaną na odprawie pasażerskiej.
  2. Przewodnikowi lub opiekunowi towarzyszącemu w podróży osobie niewidomej albo osobie niezdolnej do samodzielnej egzystencji, o  których mowa w ustawie z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (Dz. U. Nr 02.175.1440) przysługuje zniżka na przejazd w wysokości ceny usługi przejazdowej osoby niepełnosprawnej. Zniżka nie obejmuje ceny kabinowej oraz innych świadczeń oferowanych na promie.
  3. Pasażer przewożący zwierzęta domowe (również w klatkach, koszach) zobowiązany jest wykupić, do swojej dyspozycji, wyznaczoną kabinę na promie i jednocześnie odpowiada za jej stan sanitarny. W przypadku braku takiej kabiny nie jest możliwy przewóz zwierząt domowych. Uwaga! Ilość takich kabin jest ograniczona. W miejscach ogólnodostępnych, pasażer podróżujący z psem, ma obowiązek, trzymania psa na smyczy i w kagańcu. Pasażer zobowiązany jest do zapoznania się z przepisami weterynaryjnymi danego kraju oraz do posiadania wszystkich dokumentów niezbędnych do wwiezienia zwierzęcia do kraju przeznaczenia. Przewoźnik może odmówić przewozu zwierząt, jeżeli ich pobyt na statku, według oceny Przewoźnika, uznany zostanie za zagrażający bezpieczeństwu pasażerów lub załogi. W takim przypadku uiszczona opłata podlega zwrotowi.
    W miejscach ogólnodostępnych, pasażer podróżujący ze zwierzęciem, ma obowiązek trzymania zwierzęcia na smyczy oraz w kagańcu. Nie stosowanie się do powyższego podlega karze w wysokości 50 €.
  4. Pasażer ma prawo do przewiezienia, bez dodatkowych opłat, bagażu podręcznego do 50 kg. Bagaż przekraczający ciężar 50 kg traktowany będzie jako ładunek i przewożony na podstawie dokumentu przewozowego po opłaceniu frachtu, naliczanego wg obowiązującej na danej linii taryfy ładunkowej. Pasażer jest odpowiedzialny za poinformowanie Przewoźnika o bagażu/rzeczach osobistych przekraczających powyższy limit. Przewoźnik zastrzega sobie prawo do odrzucenia lub zakwalifikowania jako ładunek, za który należna jest opłata frachtowa, wszelkiego bagażu przewożonego niezgodnie z niniejszymi warunkami. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z  niewypełnienia powyższych wymagań przez pasażera.
  5. Palenie tytoniu jest zabronione, z wyjątkiem wyznaczonych miejsc na promie. Za naruszenie zakazu palenia pasażer może być obciążony karą umowną przewidzianą w punkcie 10.7. w Warunkach Przewozu.
  6. Nie dokonuje się zwrotów należności pieniężnych na promie.
  7. Przewoźnik zastrzega sobie prawo do wprowadzenia dodatkowych opłat jak np. dodatek paliwowy, opłata dewaluacyjna.
  8. Pasażerowie zobowiązani są do opuszczenia kabin na pół godziny przed przybyciem promu do portu.  Przed opuszczeniem kabiny należy dokładnie sprawdzić, czy nie pozostały w niej jakiekolwiek przedmioty stanowiące własność pasażera. Armator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy zostawione w kabinie.
  9. Dane osobowe pasażerów będą przetwarzane jedynie w celu realizacji umowy przewozu zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.( Dz.U.2002 Nr 101 poz. 926  z późn. zmianami). Pasażer wykupując usługę przewozową wyraża zgodę na przetwarzanie danych w tym zakresie.
  10. Przewoźnik zastrzega sobie prawo do zmian rozkładu i cennika bez uprzedzenia, publikując zmiany w sposób zwyczajowo przyjęty.

Informujemy iż dla pasażerów podróżujących na linii Świnoujście – Ystad/Kopenhaga jest możliwość dojazdu z lub do Szczecina minibusem. Rezerwacji na przejazd można dokonać na stronie https://emilbus.moj-bus.pl

Minibus: Świnoujście - Szczecin Trasa linii EMILBUS
Poniedziałek - Piątek mapa
7:45**, 10:50** D;b, 15:05**D;b,m
Sobota
7:45**b; 17:15**b
Niedziela i Święta
7:45**;b
Świnoujście: Terminal Promowy
Przystanek końcowy: al. 3 Maja, pomiędzy Limanowskiego a Owocową
Minibus: Szczecin - Świnoujście
Poniedziałek - Piątek
10:15**, 14:00** D;b, 18:20** D;b,m
Sobota
10:15**b; 19:25**b
Niedziela i Święta
10:15**;b
Szczecin: al. 3 Maja, pomiędzy Limanowskiego a Owocową
Świnoujście: Terminal Promowy
** kurs przez Goleniów, Stepnicę;
v - linia przyspieszona
D - kursuje od poniedziałku do piątku oprócz świąt
m - nie kursuje w dniach 24 i 31.12
b - nie kursuje w dniu 1.I., w pierwszy dzień świąt Wielkanocnych i w dniu 25.XII

Szczegółowy rozkład jazdy Emilbus dostępny jest na stronie: http://emilbus.com.pl/rozklad-jazdy

Polska Żegluga Bałtycka S.A. zastrzega jednak, że przewóz osób i rzeczy z wykorzystaniem połączenia autobusowego, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, nie stanowi świadczenia Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A. i nie stanowi części podróży, której dotyczy umowa zawarta pomiędzy pasażerem a Polską Żeglugą Bałtycką S.A. Umowa przewozu osób i rzeczy z wykorzystaniem połączenia autobusowego, o którym mowa powyżej, jest zawierana bezpośrednio pomiędzy pasażerem, a przewoźnikiem, którym jest Emilbus Spółka z o.o. z siedzibą w Świnoujściu. Wobec powyższego Polska Żegluga Bałtycka S.A. nie ponosi odpowiedzialności za zawarcie, warunki oraz wykonanie umowy przewozu na trasie ze Szczecina do Terminala promowego w Świnoujściu lub z Terminala promowego w Świnoujściu do Szczecina, ani też nie będzie stroną żadnych roszczeń dotyczących jakichkolwiek zdarzeń mających związek z zawarciem, warunkami lub wykonaniem tej umowy przewozu.

M/F Nova Star
M/F Cracovia
M/F Mazovia
M/V Baltivia
M/F Wawel

Zwierzęta domowe są również mile widziane na naszych promach. Ich podróż jest możliwa za dodatkową opłatą.

Kontakt - Klienci Indywidualni i Grupowi

Infolinia pasażerska, informacje na temat ruchu promów
+48 22 230 2222
Infolinia turystyczna i grupowa
+48 22 230 2223

Infolinia pasażerska
pn-pt: 8:00-18:00
sob: 8:00-16:00
Informacja na temat ruchu promów
codziennie: 8:00-20:00
Infolinia turystyczna i grupowa
pn-pt: 9:00-17:00

W sprawach pilnych dot. dzisiejszego odejścia promu, po godzinach pracy infolinii, prosimy o kontakt mailowy: pax.swinoujscie@polferries.pl

Bilety pasażerskie
rezerwacje@polferries.pl
Oferta turystyczna i grupowa
wycieczki@polferries.pl